Stor succes med viralkampagne – mest afspillede film på YouTube

Stor succes med viralkampagne – mest afspillede film på YouTube

Pressemeddelelse - 22 Jun 2007
Travelmarket har produceret en lille viral film baseret på episoden i Parken, hvor en tilskuer løb ind på banen og angreb dommeren. Filmen ligger på Youtube, hvor den er blevet vist mere end 100.000 gange og er her til morgen på en 1. plads, som mest afspillede film i verden indenfor det seneste døgn. Se filmen herDet startede med en kreativ brainstorming på et møde i Travelmarkets ledergruppe. Her blev ideen til: ”Hvad skete der egentlig med fodboldidioten?” født. Den meget omtalte episode fra Parken kunne med lidt kreativitet vendes til en sjov episode, hvor ”Her-og-nu restpladser” skulle være temaet i historien. På Travelmarket.dk kan forbrugerne sammenligne tusindvis af priser på rejser. Blandt andet restpladser / afbudsrejser fra de fleste af Danmarks charterbureauer, man kan således få overblik over udbuddet af billige rejser i sommerperioden. Filmrepublikken i Århus blev kontaktet, og parterne blev enige om at udarbejde en film til brug for en viralmarkedsføringskampagne. En produktionspris på i alt kr. 30.000 blev aftalt, og herefter gik det stærkt. Via telefon og mails de kommende dage tog ideen form til den film, som få dage efter blev produceret. Vi nåede aldrig at mødes ”face to face”! I onsdags ved middagstid blev kampagnen aktiveret, og et par timer senere var en artikel om filmen på ekstrabladet.dk en af de mest læste, og siden fulgte bt.dk m.fl. Efter knap et døgn havde 50.000 personer set filmen som var lagt på YouTube og på travelmarket.dk. ”Nu tør vi ikke gætte på, hvor det ender, men det er jo herligt, at en sådan form for internet markedsføringskampagne kan blive en succes så hurtigt. Vi har kun modtaget 3 negative reaktioner på filmen, mens alle andre har udtrykt begejstring. Folk synes det er fint, at vi får en humoristisk vinkel på den negative sag” – udtaler direktør Ole Stouby, direktør hos Travelmarket. Derfor besluttede Travelmarket at producere filmen! ”Episoden i Parken har i de seneste 2-3 uger fyldt ufattelig meget i medierne med betydelig negativ omtale af situationen, det danske landshold, Danmark som nation, fjolset der rendte på banen osv. Der har været en negativ hetz mod manden, og artikler og læserbreve har fyldt aviserne. Generelt synes vi, at der er mange andre mere alvorlige samfundsmæssige forhold, som fortjener meget større opmærksomhed, end det vi har set med situationen i Parken. Vel er det en alvorlig sag, men ingen har lidt fysisk overlast eller er kommet til skade. Tværtimod optrådte knap 50.000 personer i Parken yderst eksemplarisk efter skandalekampen. Vi kan ikke ændre på handlingen som fjolset foretog, men kan vi efterfølgende få folk til at trække på smilebåndet – ja så har vi opnået, hvad vi ville. Vi mener derfor ikke på nogen måde, at vi ”hænger” personen yderligere ud, end han allerede selv har gjort. Vi ved, at vores film går til grænsen, men det er også meningen. Den er provokerende, men det er tydeligt for enhver at der er tale om en parodi. Vores bidrag til samfundsdebatten er et forsøg på at få lidt dansk humor ud af en ellers alvorlig situation. Det synes vi Danmark trænger til” – udtaler Ole Stouby Yderligere oplysninger: Direktør Ole Stouby [email protected] Mobil 40 81 72 47

Kontakt

Ole Stouby
Ole Stouby Direktør [email protected] +45 76433054