PRESSEMEDDELELSE - 27 Jan 2022

Rekordlave flypriser - i skolernes vinterferie!

Corona har presset flypriserne helt i bund, også i den populære rejseuge 7, som er skolernes vinterferie. Fra København har flybilletterne i uge 7 aldrig været billigere. Det viser et pristjek fra prissammenligningssiden travelmarket.dk.

Uge 7 er skolernes vinterferie og derfor højsæson for rejser. Normalt vil flypriserne i uge 7 stige betydeligt i forhold til andre rejseuger. Men det er ikke tilfældet i år. Faktisk er gennemsnitsprisen for flybilletter fra København aldrig målt lavere. Gennemsnitsprisen på flybilletterne til ti europæiske destinationer er blot kr. 305, hvor det tidligere billigste nogensinde var kr. 348.

Ti populære storbyer til rekordlave priser
De lave priser gør det muligt at flyve ultrabilligt fra København til flere af danskernes absolutte storbyfavoritter, og 80% er med direkte fly t/r.

Flypriser t/r inklusiv skatter og afgifter:

Stockholm - kr. 116
London - kr. 121
Wien - kr. 211
Prag - kr. 232
Rom - kr. 271
Berlin - kr. 290
Amsterdam - kr. 316
Paris - kr. 418
Barcelona - kr. 540
Oslo - kr. 536

Flypriserne er fundet på prissammenligningssiden travelmarket.dk d. 26. januar 2022.

Flypriserne fra Billund er også i bund i uge 7, dog ikke all-time rekordlave som København. Gennemsnitspriserne fra Billund er kr. 477 (mod tidligere billigste kr. 359)

Det er helt usædvanligt
"Det store udbud af flyrejser og den lave efterspørgsel gør, at flypriserne er helt utroligt lave i skolernes vinterferie i uge 7. Det er naturligvis på grund af corona, at priserne er meget lave, men flyselskaberne har satset på større efterspørgsel, og det tvinger priserne ned, også i en højsæson rejseuge. Jeg har aldrig set tilsvarende" - udtaler direktør Ole Stouby fra prissammenligningstjenesten travelmarket.dk