PRESSEMEDDELELSE - 15 Maj 2020

Pressemeddelelse: Flybilletter er fortsat billige

Pristjekket viser, at flypriserne med afrejse i november 2020 samt i januar og marts 2021 i mange tilfælde næsten er uændret. Faktisk er der lige så mange flybilletter der falder, som der stiger i pris.

"Når vi igen kan rejse til europæiske og interkontinentale rejsemål, er det i hvert fald ikke flypriserne som vil afholde folk fra at rejse. Der er fortsat masser af billige flybilletter langt fremme i tiden, og hvis man har planer om at rejse i slutningen af året eller til næste år, kan det være en oplagt mulighed at bestille nu. Jeg anbefaler, at man i så fald betaler med et kreditkort, så man kan få pengene tilbage, hvis flyselskabet går konkurs" - udtaler direktør Ole Stouby fra prissammenligningssiden Travelmarket.

Masser af billige flybilletter i 2021
Pristjekket viser, at man kan flyve fra både Billund og København til Dubai eller New York for kr. 2000 t/r, eller fra København til Bangkok for kr. 3.000 t/r.

En storbyferie til Paris eller Amsterdam fra København kan fås for ca. kr. 500 t/r. Det samme gælder Rom, som har det største procentuelle udsving, men her er der tale om en prisstigning på nogle få hundrede kroner.

"Flere eksperter og organisationer har talt om en betydelig prisforhøjelse på flybilletter, men det er jeg skeptisk overfor. Markedsudbuddet vil tilpasse sig efterspørgslen, uanset det forventes at blive i et lavere niveau fremadrettet. Alle dage har billige flybilletter været det bedste middel, til at få folk ud at rejse - ikke det modsatte. En forbrugerøkonom har sågar udtalt, at småferier og weekendture bliver lukket land, medmindre man er velhavende. Det mener jeg, er noget vrøvl, og jeg er overbevist om, at vi også fremover kommer til at rejse på storbyferie til meget attraktive priser, og det vil alle danskere fortsat have mulighed for"- vurderer Ole Stouby.

Pristjekket tager udgangspunkt i flyvninger fra Billund og København til 5 europæiske og 5 interkontinentale rejsemål. I pristjekket sammenlignes flypriserne i de 3 måneder med flypriser i samme rejseuge året før.

Se alle flypriserne i pristjekket her:
(klik på tabellerne for at se dem i stor størrelse)