PRESSEMEDDELELSE - 10 Mar 2017

Danskerne vil rejse for skattepengene

Op mod 3 ud af 4 danskere forventes i år at få penge tilbage i skat, og prissammenligningssiden Travelmarket har spurgt brugerne, hvad de vil bruge pengene på, hvis de får penge tilbage i skat. Her er tendensen ganske klar, og det er godt nyt for rejsebranchen.

For blandt de rejsende vil langt de fleste bruge alle eller nogle af deres skattepenge på rejser og ferie.

Brugerne blev spurgt:

Hvis du får penge tilbage i skat, hvad vil du så bruge dem til?

Undersøgelsen fra sammenligningssiden travelmarket.dk viser altså, at 27% vil spare op eller bruge skattepengene på bolig eller andet, mens 24% vil bruge alle pengene på rejser og ferie, og hele 49% vil bruge nogle af pengene på rejser og ferie.

”Det er meget markant, at 73% af forbrugerne vil bruge skattepengene helt eller delvist på rejser og ferie. Måske forbrugerne allerede har taget forskud på forventningen om skatteudbetaling, for vi får fra flere rejseselskaber meldinger om, at rejsesalget i år går rigtigt godt” – udtaler direktør Ole Stouby fra Travelmarket.

Om undersøgelsen
480 respondenter fra regioner i hele Danmark har deltaget i undersøgelsen. Da besøgende på sammenligningssiden travelmarket.dk må antages at være mere rejselystne end den gennemsnitlige dansker, kan undersøgelsen ikke siges at være repræsentativ for hele Danmarks befolkning.