PRESSEMEDDELELSE - 30 Apr 2008

Resultat af 3. kvartal (perioden 1. januar-31.marts 2008)

Vejle den 30. april 2008
Travelmarket har i regnskabsårets 3. kvartal igen oplevet en markant vækst i omsætningen på ca. 25%.
Omsætningen for kvartalet steg fra kr. 5,147 mio. til kr. 6,421 mio. Overskuddet før skat blev på 565.000 hvilket er samme resultat som året før. Omkostningerne er forventeligt steget på grund af øgede investeringer i selskabets internationaliseringsplan. Dette vedrører primært udviklingen af rejsesøgemaskinen www.travelmarket.com og salgsfremmende tiltag.

For perioden 1.juli 2007 - 31.marts 2008 viser Travelmarket en samlet vækst i omsætningen på 28% fra kr. 13,330 mio. til kr. 17,068 mio. Overskuddet før skat er i perioden steget med 12 % fra kr. 1,342 mio til 1,504 mio.

Således forløber udviklingen af selskabets omsætning og resultat som forventet og anført i prospektet fra november 2007.

PRESSEMEDDELELSE - 30 Apr 2008

Opkøb og investeringer i perioden

I prospektet var det angivet, at Travelmarket ville investere dele af kapitalen i virksomheder i eksisterende og nye markeder. Travelmarket har i perioden foretaget 2 strategiske opkøb.

Den 1. februar 2008 overtog Travelmarket websiden travellog.dk, som er Danmarks største bruger-til-bruger rejsecommunity med mere end 200.000 månedlige besøg og med ca. 10.000 registrerede brugere. Brugerne opretter gratis rejsedagbøger, hvor rejsebeskrivelser, billeder og videoklip kan integreres. Websiden bliver i maj 2008 integreret under travelmarket.com rejsesøgemaskinen i alle markeder.

Den 1. april 2008 overtog Travelmarket rejsesøgemaskinen onindo.dk, som var delvist ejet af JP/Politikens Hus. Travelmarket investerer i en fortsat udvikling af hotel- og billejesøgemaskinen, som er blevet integreret under travelmarket.com. JP/Politikens Hus anvender fremover rejsesøgemaskinerne med fly, hotel og billeje fra Travelmarket under turengaartil.dk og sine øvrige on-line medier.

Internationaliseringen

I november 2007 påbegyndte Travelmarket en internationalisering af selskabets forretning til nye markeder. Indtjeningen og udviklingen følger forventningerne.

Rejsesøgemaskinen travelmarket.com
Rejsesøgemaskinen er foruden lokale sprogversioner i Danmark, Norge, Sverige og England lanceret under www.travel-market.de i en tysk version i marts 2008, og i juni 2008 lanceres versioner på fransk, spansk og italiensk. Endvidere forventes i august en opgraderet version af både fly og hotelsøgemaskinen under www.travelmarket.com, som skal anvendes i den internationale satsning. Selskabet ønsker herved at øge hastigheden i internationaliseringen i forhold til de nævnte landespecifikke lanceringer i prospektet fra november 2007.
Samtidig har Travelmarket opkøbt forskellige domainnavne i perioden - herunder travelmarket.ch (Kina), travelmarket.ru (Rusland) m.fl. med henblik på landespecifikke lanceringer i disse nye markeder i senest 2009.

Travelmarket Interactive
Virksomhedens softwaredivision Travelmarket Interactive har i perioden fået kunder i 8 nye markeder, og der er således bekræftet webproduktion og booking software fra selskaber i England, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Saudi Arabien, Ghana og Thailand. Der er også konstateret et øget salg i eksisterende markeder og i marts valgte SAS Danmark tilpasset fly+hotel booking software fra Travelmarket Interactive i en udbudsrunde mellem 7 leverandører af pakkebooking software.

Flere softwareselskaber indenfor rejsebranchen har i de nye markeder udvist interesse for at indgå samarbejde om salg af Travelmarket Interactives produkter. For at øge salget vil Travelmarket derfor etablere aftaler med en række salgsagenter, som således bliver forhandlere af CMS- og booking software fra Travelmarket Interactive overfor rejsebranchens selskaber i større udenlandske markeder.
Ledelsen har positive forventninger til et øget salg via disse salgsagenter.

Forventninger til regnskabsåret 2007/2008

Der forventes fortsat vækst på de etablerede markeder i Skandinavien men især forventes fremtidig international vækst. Selskabet fastholder derfor sine forventninger til hele regnskabsåret med en omsætning på kr. 23 mio., et EBITDA overskud på 3.630 mio. og et overskud før skat på kr. 1,870 mio.

Travelmarket
Adm. Direktør Ole Stouby, ols@travelmarket.com, telefon 4081 7247

Certified Adviser
Dahl-Sørensen & Partners A/S, Amager Torv 9, 1160 København K, tlf. 3364 9200, website: www.dspco.dk