PRESSEMEDDELELSE - 1 Jul 2015

Lige nu historisk billige charterrejser til Grækenland

Den græske krise sætter sine tydelige spor i priserne på rejser til Grækenland. Lige nu er der historisk lave priser på charterrejser til de græske ferieøer her i højsæsonen. Et pristjek foretaget af rejsesøgemaskinen travelmarket.dk viser priser fra 1.399 kroner for en uges ferie med fly og hotel. I de tidligere år har priserne for de billigste rejser ligget på et niveau mellem 2.000 og 3.000 kroner.

De allerlaveste priser er på uspecificerede rejser. Det er dog også muligt at finde lave priser på både 3-og 4-stjernede hoteller. Blandt de 50 absolut billigste rejser i pristjekket har hele 45 rejser et sted i Grækenland som rejsemål.

Frapriser på rejser til Grækenland i uge 28/2015

Note: Afrejse fra fredag den 3. juli til mandag den 6. juli 2015.

"For familier, som ikke har bestilt ferie endnu, er dette en fantastisk mulighed for at komme billigt afsted," siger Ole Stouby, der er direktør i rejsesøgemaskinen travelmarket.dk. "At man kan få en rejse med specificeret hotel til cirka 2.000 kroner og dermed sikre en vis standard for familien gør en afbudsrejse til et attraktivt valg med sikker sommersol i næste uge."

Er det usikkert at rejse til Grækenland?
Prisfaldet på rejser til Grækenland skyldes naturligvis den meget usikre økonomiske situation i landet, som afholder mange fra at rejse dertil.

Langt de fleste eksperter udtaler i dagspressen, at det er sikkert at tage til Grækenland. Man skal dog være opmærksom på, at mange restauranter vil foretrække betaling i kontanter og dermed skal man tage ekstra kontanter med på rejsen.

"Jeg mener ikke, at man tager nogen risiko ved at tage til Grækenland, og så længe de danske charterselskaber sender gæster afsted, er jeg sikker på, at der er styr på situationen. Har man penge med samt forskellige kreditkort, er der ingen problemer. Det er netop nu, man bør rejse, da Grækenland virkelig har brug for den indtægt, som turisterne skaber i landet," udtaler Ole Stouby fra travelmarket.dk.