PRESSEMEDDELELSE - 20 Apr 2015

Historisk billige flybilletter til Australien

Nu viser konsekvensen af priskrigen i luften sig for alvor med rekordbillige flybilletter fra København til Sydney på bare 5.530 kroner for en returbillet.

Download Dansk Flyprisindex nr. 76 - afrejseuge 20/2015

Det seneste pristjek fra rejsesøgemaskinen travelmarket.dk, som udgiver Dansk Flyprisindex, viser, at prisfaldet på flybilletter til flere destinationer fortsætter grundet den øgede konkurrence og kapacitet i markedet.

I pristjekket indgår 10 europæiske og 10 oversøiske rejsemål, og ud over Sydney ligger en række andre destinationer på det laveste prisniveau nogensinde. Det gælder blandt andet:
Bangkok (fra Billund) 3.501 kroner t/r
London (fra København)    278 kroner t/r
Berlin (fra Billund)    805 kroner t/r
Tokyo (fra Hamborg) 3.232 kroner t/r

Dansk Flyprisindex for afrejseuge 20 viser, at det kan konstateres, at gennemsnitsprisen ud af København, Billund og Hamborg til de 10 oversøiske rejsemål i prisindexet er den laveste i 5 år.

Gennemsnitspriser fra København, Billund og Hamborg
Note: Gennemsnittet af de laveste billetpriser ud af København, Billund og Hamborg til de 10 oversøiske destinationer i Dansk Flyprisindex. Priser i DKK for returbilletter med afrejse i uge 20. Priserne er inklusive skatter og afgifter, men eksklusive eventuelle tillæg for bagage, sædevalg, måltider og betaling med kreditkort.

Luftfartsekspert er overrasket: "Jeg havde ikke forventet, at flypriserne til Australien ville komme under 6.000 kroner før tidligst i 2016, men nu ser vi en pris på nærmere 5.500 kroner, og det sker især som en konsekvens af konkurrencen fra flyselskaberne i Mellemøsten. En konkurrence, som kun bliver forstærket i løbet af 2016, når Emirates øger kapaciteten med sin nye Airbus A380 ud af Københavns Lufthavn," udtaler direktør Ole Stouby fra rejsesøgemaskinen travelmarket.dk.

Følg flybilletprisernes udvikling i det interaktive diagram på Dansk Flyprisindex' side.

Find billige flybilletter her

Følgende destinationer indgår i Dansk Flyprisindex:
Europa: Amsterdam. Barcelona, Berlin, London, Oslo, Paris, Prag, Rom, Stockholm, Wien.
Interkontinentalt: Bangkok, Beijing, Dubai, Johannesborg, Los Angeles, Mexico City, New York, Rio de Janeiro, Sydney, Tokyo.

Dansk Flyprisindex udgives hver fjerde uge af rejsesøgemaskinen travelmarket.dk baseret på en oversigt over de billigste returflybilletter til de ti mest populære europæiske og oversøiske destinationer.

Kontakt: Adm. direktør Ole Stouby
E-mail: os@travelmarket.com