PRESSEMEDDELELSE - 19 Mar 2015

Flypriserne i frit fald

Der er priskrig i luften, og flyselskaberne kæmper indædt om kunderne. Det betyder lavere flypriser til forbrugerne, og det ser ikke ud til at stoppe foreløbigt, selvom fagforeningen 3F har sat sig for at stoppe Ryanair i Københavns Lufthavn.

Dansk Flyprisindex nr. 75 - uge 16/2015

Det seneste pristjek fra rejsesøgemaskinen travelmarket.dk som udgiver Dansk Flyprisindex viser nemlig, at der er rekordbillige flybilletter til en række europæiske og oversøiske destinationer.

I pristjekket fra Dansk Flyprisindex indgår 10 europæiske og 10 oversøiske rejsemål, og en lang række destinationer er i det billigste niveau registreret med afrejse i uge 16/2015.

Det gælder blandt andet:
Bangkok (fra København) kr. 3.436
Beijing (fra Billund) kr. 3.191
Dubai (fra København) kr. 2.282
Johannesburg (fra København) kr. 3.852
Rio (fra Hamburg) kr. 3.939
Sydney (fra København) kr. 6.313

Andre destinationer er i det billigste niveau nogensinde, og det er nu muligt at flyve fra København til Tokyo og tilbage igen i et rekordbilligt niveau til kr. 3.299, og fra Hamborg kan man flyve t/r til Amsterdam for bare kr. 324 og til Paris for kr. 448.

Ikke overraskende kommer Ryanair ind på listen fra København med en rekordbillig flybillet til London til blot kr. 298 t/r med afrejse i uge 16!

Laveste gennemsnitspriser i 5 år
Dansk Flyprisindex viser at gennemsnitsprisen til 10 oversøiske rejsemål er den laveste i 5 år:

For de 10 europæiske destinationer i Dansk Flyprisindex er gennemsnitsprisen ud af København, Aalborg, Aarhus, Billund og Hamburg også den laveste i 5 år:

Note: Gennemsnittet af de laveste billetpriser i Dansk Flyprisindex til henholdsvis de 10 oversøiske og de 10 europæiske destinationer. Priser i DKK for returbilletter med afrejse i uge 16. Priserne er inklusive skatter og afgifter, men eksklusive eventuelle tillæg for bagage, sædevalg, måltider og betaling med kreditkort.

”Flypriserne til både europæiske og oversøiske destinationer ser ud til at være i frit fald, og med de faldende priser på brændstof og den intensiverede konkurrence mellem flyselskaberne, har vi ikke set bunden endnu,” vurderer direktør Ole Stouby fra Rejsesøgemaskinen travelmarket.dk.