PRESSEMEDDELELSE - 23 Dec 2014

2015 lægger ud med rekordbillige flypriser

Det ser ud til, at forbrugerne i 2015 bliver forkælet med endnu billigere flypriser. Et pristjek fra rejsesøgemaskinen travelmarket.dk, som udgiver Dansk Flyprisindex, viser, at oversøiske flyrejser er i det laveste niveau i 6 år fra Billund og København.

Download Dansk Flyprisindex nr. 72 - afrejseuge 04/2015

Gennemsnitsprisen for flybilletter med afrejse i uge 4 ligger på det hidtil laveste niveau siden 2010. I forhold til januar 2014 er gennemsnitsprisen fra København faldet med 15% og fra Billund med 12%

I pristjekket indgår 10 oversøiske rejsemål, og her kan man bl.a. få billetter til Rio de Janeiro for kr. 4.254 t/r, hvilket er et meget lavt prisniveau, og ligeledes er der målt et rekordbilligt prisniveau til New York for kr. 2.399 t/r og Tokyo for kr. 3.642 t/r fra København.

Hamborg og København er billigst på flyvninger i Europa
Når det gælder flyrejser i Europa i januar, viser pristjekket til 10 europæiske storbyer, at det er billigst at flyve fra København eller Hamborg.

Gennemsnitsprisen på en europæisk flyvning fra København ligger på kr. 660, og dette har stort set været uændret siden 2012. Med en pris på kr. 672 er gennemsnitsprisen på flyvninger fra Hamborg derimod i det laveste niveau nogensinde, og derfor bliver den tyske storby et oplagt valg for specielt jyske rejsende, der vil på storbyferie i Europa. Disse priser skyldes i høj grad, at lavprisselskabet EasyJet har etableret base i Hamborg.

I den seneste udgave af Dansk Flyprisindex er flyvninger fra Hamborg til Amsterdam (kr. 434 t/r), Barcelona (kr. 531 t/r), Prag (kr. 670 t/r) og Rom (kr. 493 t/r) i det laveste niveau nogensinde i Dansk Flyprisindexs historie.

"Rejsende fra København kan glæde sig over, at prisen på flyvninger til populære storbyer holder sig på et lavt niveau," siger Ole Stouby fra rejsesøgemaskinen travelmarket.dk og fortsætter: "Prisfaldet på flyvninger fra Hamborg, der sker på grund af den større konkurrence mellem lavprisflyselskaberne, vil efter min mening tage til. Så mit bud er, at jyderne vil få endnu flere billige flypriser indenfor det kommende år."

Følg flybilletprisernes udvikling i det interaktive diagram på Dansk Flyprisindex' side.

Find billige flybilletter her

Følgende destinationer indgår i Dansk Flyprisindex:
Europa: Amsterdam. Barcelona, Berlin, London, Oslo, Paris, Prag, Rom, Stockholm, Wien.
Interkontinentalt: Bangkok, Beijing, Dubai, Johannesborg, Los Angeles, Mexico City, New York, Rio de Janeiro, Sydney, Tokyo.

Dansk Flyprisindex udgives hver fjerde uge af rejsesøgemaskinen travelmarket.dk baseret på en oversigt over de billigste returflybilletter til de ti mest populære europæiske og oversøiske destinationer.

Kontakt: Adm. direktør Ole Stouby
E-mail: os@travelmarket.com